Helsinki utcái

2011.07.23. 22:10

Hetente többször ellátogatunk Helsinkibe, és rengeteg fotó készült utcákról, épületekről és emberekről. Ideje közzétenni néhány képet, természetesen, némi ismertetővel ellátva.

Reggel óta szakad az eső, és 12 °C van. Mivel Dae elvitte az egyetlen esernyőnket, így nekem csak a szobafogság maradt. Öröm az ürömben, hogy legalább sikerült kiválogatnom a fotók egy részét, és vígan szürcsölgethettem a forró teát egész nap.

Az alábbi fotókhoz nem szükséges különösebb kommentet fűznöm. A képekből megismerhetitek a futóútvonalam nagy részét, és nyilvánvalóvá válhat, hogy miért kezdjük egyre jobban megszeretni Espoo Leppävaara városrészét, ahol lakunk. Nem szívesen költöznénk át Helsinkibe, ahol se erdő, se mökki. :)

Erdei ösvény, kis mökki, nagy mökki, tornyos mökki...

Áfonyázás Nuuksióban

2011.07.14. 15:24

Az elmúlt hétvégén városnézés helyett inkább a természetet választottuk. Szombat reggel buszra szálltunk, hogy ellátogassunk a Nuuksio Nemzeti Parkba. Finnország területén 37 nemzeti park található, Nuuksio fekszik közülük szinte a legdélebbre. Három város, Espoo, Vihti és Kirkkonummi külterületéből tevődik össze a 37 négyzetkilométernyi park.

Ideje közelebbről is megismerni Helsinkit, nemcsak nekünk, hanem a kedves Olvasónak is. Elsőként a központi pályaudvart járjuk körbe. A Rautatieasema (szó szerinti fordításban ’vasútmegálló’) a főváros szívében található, a buszok, a villamosok és a metró is rögtön elérhetőek.

Rust is not a crime!

2011.07.04. 22:20

A péntek esti helsinki látogatással már jópár napja adós vagyok, most pótlom. Leginkább technikai oka volt annak, hogy késlekedtem, de mostanra nagyjából megoldódott a dolog.

Kissé rohanvást vetettük bele magunkat a finn főváros forgatagába (ó, mily csodás alliteráció!), próbáltunk minél rövidebb idő alatt minél több információt befogadni, azonban a térképböngészés elvette az élmény nagy részét. Több fontos műemléket, intézményt és teret felkerestünk, de valahogy elveszett a rajongás. Aztán történt valami…

Tapiola keskus

2011.07.01. 16:49

A meteorológusokkal nem csak otthon vannak bajok. A pénteki vihart most épp vasárnapra jósolják, úgyhogy ma is a 30 fokos fülledt levegő fogadott odakint. Nem ezért utaztunk épp nyáron Finnusba, mondhatnánk. :)

Túllendülve ezen az apróságon, elindultam gyalog a mára kiszemelt városrészbe, Tapiolába. Térképen nagyjából bemértem az útvonalat, 7 km, elég sok, de majd útközben felpattanok egy buszra, ha épp arra jár. Nagyjából másfél kilométerig jutottam, ahol megláttam egy csodás parkot. Bementem, és valamiféle térgörbületbe keveredtem, mert állandóan a várost elkerülő körgyűrűbe botlottam, továbbmenni nem tudtam. Hátraarc és vissza a buszállomásra. A menetrend piktogramjainak dekódolása elvett néhány értékes percet, de végül sikerült elcsípnem egy buszt, ami elvitt Tapiolába.

Jó kezdet

2011.06.30. 21:09

A tegnapi csöpp csalódottság mára teljesen eltűnt. Igen, úgy néz ki, nem hiába foglalta a drága helyet a fényképezőgép a sok meleg ruha elől. Egyrészt, mert hőség van, másrészt pedig Espoo szép, csak mi lakunk rossz helyen. :)

Vettünk travel cardot, amivel keresztbe-kasul utazhatunk korlátozás nélkül 3 városban: Espoo, Helsinki és Vantaa. A bérletre elég nagy szükségünk volt amúgy is, hiszen ahhoz, hogy eljuthassunk Espoo belvárosába, múzeumok, egyetemek, templomok közelébe, 7-8 kilométer gyaloglásra lettünk volna kényszerülve. Nem vagyunk nyűgösek, de azért ez sok lenne nap mint nap.

Megérkezvén

2011.06.29. 21:06

Tíz napja kezdtem el írni a blogot, és ígértem még néhány posztot az utazás előtt. Sajnos, elég sok elintéznivaló akadt az utolsó napokban, megaztán ehhez társult némi bonyodalom az internetszolgáltatóval, úgyhogy nehézkes volt megoldani az online jelenlétet.

Nos, azonban ma késő délután szerencsésen megérkeztünk Finnországba. Egy ideges tegnap, egy álmatlanul vergődő éjszaka és egy nagyon feszült reggel van a hátunk mögött. Rettenetesen fáradtság, amit csak tetézett a nem túl kíméletes repülőút.

Megérkezvén Helsinkibe gyorsan taxit fogtunk, és siettünk a szállásra. Meglátva az apartmant volt némi csalódás, ugyanis nem épp ilyet foglalt Dae eredetileg, de a finn kollegák valamiért megváltoztatták. Így sajnos nem Helsinkiben, hanem az elővárosának tekinthető Espooban lakunk. Meglehetősen ingerszegény település, alig láttunk embereket az utcán. Ugyanolyan dísztéglás, emeletes házak mindenhol, a vasútállomásnál düledező szocreál építészeti remekek, restik, tarháló metálosok, valamint gyros- és pizzautánzatokat áruló néptelen büfék.

Mindenekelőtt…

2011.06.20. 18:00

Még otthon, a kanapén ülve veszi kezdetét a blogszerkesztés, de hamarosan változik a helyszín. A fővárosi agglomeráció egyik településéről indulunk Finnországba június 29-én. Dae Helsinkiben kapott egy kiküldetéses munkalehetőséget, így első körben néhány hetet töltünk majd a finn fővárosban, aztán majd meglátjuk. De ezek még változhatnak, úgyhogy maradjunk egyelőre az előkészületeknél.

Alig egy hét múlva indulunk. Egy kissé hirtelen jött az utazás, mivel eredetileg egy hónappal későbbre terveztük a startot. Na, de nincs semmi gond, lesz még időnk mindent elrendezni magunk körül a hátralévő néhány itthon töltött nap alatt. Elkezdődött a lelkes listaírás, került egy nagyobb papiros a hűtőre, a dohányzóasztalra és a pénztárcába. Tennivalók, beszerzendő dolgok, mi kerüljön a bőröndbe, etc.